Dagens ridpass

I dag har jag ridit både Nicke och Anntess, mest nöjd över Anntess!

Nicke: Han var pigg och ville inte vara lugn alls och skritta var inte kul. Det är nästan omöjligt att få honom att lyssna när någon annan häst är i ridhuset. Men han klarade av att göra halt. Så blev ganska nöjd.

Anntess: Hade Anntess på lektionen och hon var grymt duktig i dag. Hoppade som högst 90cm tror jag. Hoppade banor och olika linjer. Vi fick rida 20minuter för länge för att Holly och Lady inte ville hoppa men de kom till slut över. Men jag skulle i alla fall viljag köpa Anntess men hon är lite gammal. 20år.

Är lite ledsen eftersom Estra avlivas vecka nio. Hon var en av de hästar jag lärde mig rida på. Stor, mörkbrun (nästan svart) snäll, underbar. Så som en häst ska vara. Men hon slipper lida.

I morgon blir det hoppning och Mathilda tar kort. Hittar inte min martingal men det går nog bra. Får se om jag hittar någon bra övning. :)



Ha det bra!

/Carolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0